Garantier

I tillegg til vår tilbake-betalings-garanti leveres alle produktene våre med minimum 2 års garanti (fra 11 April 2017). Hvis varene utvikler en feil i garantiperioden, vi vil raskt reparere eller erstatte det for deg, og hvis vi ikke klarer å gjøre dette vil tilby deg refusjon.

For å avtale retur av defekte varer, ring vårt team på 21930516.

NB produkter kjøpt før 11 April 2017 leveres med 1 års garanti med mindre du kjøpte utvidet garanti. 

View All Information

Utvidede garantier

Gear4music utvidet garanti ordning gir en bedre service, og er designet for å tilby et høyere beskyttelsesnivå enn vår standard garanti eller gratis garantier tilbudt av andre forhandlere og produsenter.

Høydepunktene av Gear4music forsterket garanti er:

  • Garantien utvides opp til til 6 år fra leveringsdato
  • Henting og leveringskostnader er inkludert i de to første årene
  • Garantien er overførbar hvis varen er solgt
  • Leie utstyr vil bli gitt hvis produktet ikke repareres innen 30 dager
  • Erstatningsutstyr vil bli gitt hvis produktet ikke repareres innen 60 dager
  • Hvis den ikke er brukt, kan avtalen avbrytes innen 30 dager, og når som helst mot et forholdsmessig avslag i pris
  • Kreve 50% cash-back av garantien etter 5 år hvis den ikke er brukt!


Denne utvidede garantien kommer i tillegg til den standard Gear4music og produsents garanti avtale, og Gear4musics vilkår og betingelser for handel. Ingen statement eller betingelse av salg innenfor disse vilkårene påvirker eller begrenser dine lovbestemte rettigheter som definert under Forbrukeravtalen 2014.

Detaljer om vår utvidet garanti ordning kan leses her.

Henting og retur kostnader

Standard garanti:

Hvis varer blir ødelagt innen seks måneder fra levering, vil vi hente varene og levere dem tilbake til deg gratis.

Hvis det oppstår feil på en vare innen de første 30 dagene etter levering vil vi hente produktet fra adressen du oppgir til oss.

Hvis det oppstår feil på en vare etter de første 30 dagene, men innen seks måneder etter levering:

 

Vi kan arrangere henting fra en adresse du oppgir, eller så kan du levere det til et lokalt DHL kontor.

Etter seks måneder fra levering vil vi kreve en sum for å dekke våre kostnader for henting og returnering av varene tilbake til deg. Dette gjelder både britiske og internasjonale bestillinger.

 

Defektvarer

Standard garanti:

Hvis varer blir ødelagt innen seks måneder fra levering, vil vi hente varene og levere dem tilbake til deg gratis.

Hvis det oppstår feil på en vare innen de første 30 dagene etter levering vil vi hente produktet fra adressen du oppgir til oss.

Hvis det oppstår feil på en vare etter de første 30 dagene, men innen seks måneder etter levering:

 

Vi kan arrangere henting fra en adresse du oppgir, eller så kan du levere det til et lokalt DHL kontor.

Etter seks måneder fra levering vil vi kreve en sum for å dekke våre kostnader for henting og returnering av varene tilbake til deg. Dette gjelder både britiske og internasjonale bestillinger.

 

UK utvidede garantier:

Hvis varer blir ødelagt innen de 2 første årene etter levering, vil vi hente varene og levere dem tilbake til deg gratis.

Hvis det oppstår feil på en vare innen 60 dager av etter levering vil vi hente varene fra adressen du oppgir.

Hvis det oppstår feil på en vare etter de første 60 dagene, men innen seks måneder fra leveringen:

 

Vi vil hente varen gratis fra et lokalt Service Point eller en adresse av ditt valg, avhengig av hvilke selskaper som operer i ditt område.

Etter to år fra levering vil vi kreve en sum for å dekke våre kostnader for henting og returnering av varene tilbake til deg.

 

Internasjonale utvidede garantier:
Utvidet garanti vilkårene for defekte varer kan variere avhengig av landet mellom 1 og 2 år, og dette vil være klarlagt. Hvis varer blir ødelagt innen de første 1 eller 2 år etter levering, vil vi hente det og levere det tilbake til deg gratis. Vi vil kreve en liten avgift for å dekke våre direkte kostnader for henting og returnering av varene tilbake til deg etter et eller to år i ditt eierskap.

Outlying områder

For kunder i noen områder i Storbritannia (f.eks Isle of Man) kan prisen på utvidede garanti være høyere på grunn av potensialet for høyere henting og re-leveringskostnader. Du vil kunne se denne prisen når du angir adressedetaljene i kassen.

 

Tidsrammer for reparasjon

Hvis du returnerer et produkt til oss for reparasjon, vil vi reparere det så raskt som mulig. Hvis vi ikke klarer å reparere produktet innen 60 dager, sender vi deg et erstatningsprodukt.

Merk:

Alle retningslinjene for garanti utelater produkter som har blitt skadet på grunn av misbruk, uheldige skader eller annen grunn enn produksjonfeil. Hvis et produkt er funnet for å være uten feil når det er returnert til Gear4music, og er ute av returordningens periode, så vi vil returnere varen til deg for en liten kostnad. Vi anbefaler også at du forsikrer varene.