Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
Produktreferanse: 81557
Maxon Air-utgave av fuzzelementene deres er designet for å etterligne vintage-effekten av Shin-Ei / Univox super fuzz. Pedalen produserer den særegne firkantbølgeklipping og øvre oktavharmonikk, og tilbyr super fuzz-effekten som dominerte 60- og 70-tallet og ble brukt av band som the Who. Analog kretsløp gir pedalen knusing, komprimerte toner og lar pedalen produsere rytme og ledelinjer med like klarhet uten å endre noen av innstillingene. Bryteren med to stillinger gir to distinkte og kontrasterende fuzz-toner; fettmodus tilbyr en edgy, lys fuzz med full frekvensrespons, mens scoop-modus gir en jevn, scooped-mid fuzz med en redusert mellomtone-respons.
Maxon startet i Japan i 1965 under navnet Nisshin Onpa, og produserte gitar pickupper før han produserte OEM-produkter til andre selskaper. Nisshin Onpa var ansvarlig for å designe og produsere mange legendariske pedaler mens han jobbet i samarbeid med Ibanez, inkludert TS-808 / TS808 og TS9 tube skrikere. Selv om mange av pedalene Maxon opprettet ble gitt ut under Ibanez navnet, produserte Maxon pedaler under sitt eget navn, og i 2002 da de to selskapene gikk fra hverandre, begynte Maxon å presse navnet sitt som en produsent av høykvalitetseffektpedaler. I dag produserer Maxon "vanskelig å finne" effekter pedal av vintage type, og brukes av mange artister som Pearl Jam, Troy Van Leeuwen, Steve Stevens, Brad Whitford og mange fler.