Full beskrivelse
Vis full beskrivelse
Ultimate 3D-lydprogramvare
Basert på prinsippet om partikler kan enhver lydfil brukes til å produsere triggerpunkter som lager en partikkel av lyd. Ved å bruke bare én lydfil, vil Sound Particles 2s partikkelsystem produsere den samme filen med variasjoner, mens import av mer enn én fil vil resultere i at hver partikkel tilfeldig reproduserer én av de tilgjengelige lydfilene. Med opptil én million partikler tilgjengelig, presenterer Sound Particles 2 en spennende palett av tilgjengelig lyddesign for contemporary film- eller TV-scoring.
Hver partikkel kan brukes på en rekke forskjellige måter, inkludert grupper eller emittere. Grupper lager alle partikler samtidig, mens emittere produserer partikler med en konstant hastighet. For ekstra variasjon kan lydmodifikatorer plasseres på hver partikkel, og skaper et mye mer mangfoldig utvalg av lyder og bevegelse mellom hver partikkel. Disse lydmodifikatorene kan være alt fra grunnleggende funksjoner som EQ eller enkle forsinkelser til svært komplekse prosesser som randomiserte filtre, randomiserte pitch-shifters eller til og med granulære modifikatorer.
Integrer med animasjonskilder
Nå med Keyframe-automatisering og animasjonsstøtte, stiger Sound Particles 2 til toppen av all tilgjengelig 3D-lydprogramvare. Ta kontroll over den romlige bevegelsen til lydene dine i rommet, kontroller hver eneste detalj av automatiseringen for eksperimentell lyddesign. Vil du at lyden skal starte innenfor en tett sfære og deretter utvide seg 10 meter etter 30 sekunder? Ikke noe problem. Sound Particles vil ta seg av animasjonen og bevegelsen for deg. Ved hjelp av automatisering kan du kontrollere parametere knyttet til bevegelsesmodifikatorer som er inkludert for å legge til randomisert bevegelse i partiklene. For eksempel kan du automatisere hundrevis av partikler med randomisert pitch-shifting som beveger seg rundt i et romlig felt. Det har aldri vært så enkelt å lage lyddesign i et 3D-rom.
Virtuelt mikrofonsystem gir oppslukende tilpasning
Virker omtrent som et virtuelt lydkamera som beveger seg rundt kilden din, og Sound Particles 2s virtuelle mikrofonsystem er det ultimate fordypningsverktøyet. Ved å bruke de virtuelle mikrofonene kan du fange partiklene dine fra et annet perspektiv, og sikre en bedre samhørighet mellom lyden og det visuelle signalet på skjermen. Du kan bruke flere mikrofoner samtidig og velge fra et bredt spekter av formater, slik at du er klar for enhver situasjon. Omni, Nyre, hyper-Nyre, toveis, stereo (XY, MS, AB, Blumlein, Decca Tree, ORTF), Ambisonics, Multi-channel og til og med oppslukende Dolby Atmos støttes. Mens du får en lang rekke forskjellige oppsett, lar Sound Particles 2 deg lage et tilpasset høyttaleroppsett som skal brukes i det virtuelle mikrofonsystemet.
Omfattende videokompatibilitet
Å lage lyder til video er den beste måten å maksimere realismen og troverdigheten til filmen eller TV-lyden din. Sound Particles 2 tilbyr muligheten til å laste et videoklipp eller et bilde og mikse til signalet på skjermen. Ved å bruke den sfæriske visningen kan du se partiklene lagt på toppen av bildet, slik at du kan plassere lyder innenfor det romlige feltet mer nøyaktig. I tillegg, for de som jobber med virtuell virkelighet, lar Sound Particles 2 deg importere 360-graders videoer for å blande lyd. Ved å bruke Ambisonics virtuelle mikrofoner og den medfølgende VR Client-applikasjonen kan du blande sporene dine med head-tracking-funksjoner for å visualisere hvordan lyden beveger seg rundt videokilden.
Fantastisk lydkvalitet
Bygget på et grunnlag av 64-bits flytepunktpresisjon, er hver partikkel i Sound Particles 2 internt behandlet for maksimert lydkvalitet. Fordelen med 64-bits interne prosessering skyldes volumet av lyder som kan blandes inne i Sound Particles 2. Ved å bruke opptil én million partikler trenger du et stort dynamisk område for å dekke alt fra de umiddelbare lydene av eksplosjoner til fjerne lyder av hvisking. Det dynamiske området innenfor miksetrinnet kompenseres av en normalisering som påføres utgangstrinnet for å sikre et mer lineært lydnivå for lytteformål. Selvfølgelig støtter Sound Particles samplingsfrekvenser fra 44,1 til 192 kHz for å sikre at uansett hvilket system du bruker, kan du enkelt integrere det i arbeidsflyten din.
Anmeldelser
"Partikler har gjort en utrolig innvirkning på arbeidet vårt, langt utover alt vi kunne oppnå med knotter, knapper og annen programvare." - Cameron Frankley - Supervising Sound Editor (Geostorm)
"Jeg kan ærlig si at jeg aldri har brukt programvare som Sound Particles før. Det er egentlig ganske ekstraordinært - jeg er fascinert av det." - Jason W. Jennings - Supervising Sound Editor (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)
"Sound Particles produserer lydinnhold på en frisk og nyskapende måte. Jeg har bare skrapet i overflaten av det som er mulig, og jeg lærer å tenke med en helt ny tilnærming. Den har også uten tvil den beste Doppler-effekten jeg noen gang har hatt. brukt i programvare!" - David Farmer - Lyddesigner (Ringenes Herre, Hobbiten)
"Vi er i stand til å lage alle slags virkelig utfordrende lydlandskap ved å bruke partikler. Det er et fascinerende verktøy som jeg har brukt mye på showet for å bygge elementer." - Benjamin Cook - Overvåkende lydredigerer (Black Sails - Emmy for enestående lydredigering)
Funksjoner
- Nyutviklet engine, optimalisert for å reagere på sanntidsendringer for å beholde ulastelig lydkvalitet når parametere justeres
- Masseproduser lydeffekter med Batch Processing for å sende ut hundrevis av gjengivelser samtidig
- Over 100 profesjonelt utformede forhåndsinnstillinger inkludert med muligheten til å lagre et uendelig antall sporinnstillinger
- Lagre alle aspekter av økten din som en brukermal for å hente frem i enhver ny økt, inkludert spor og mikrofoninnstillinger
- Ulastelig integrasjon med et bredt utvalg av viktige bransjeutstyr som CGI
- Importer 3D-informasjon og koble lydeffekter til disse objektene for å høre hvordan det final produktet kommer sammen
- Gjengivelse i sanntid
- Automatisk dekoding av alle formater lar deg overvåke i binaural lyd
- Inkluderer VR Client App for å overvåke 360-videoer og Ambisonics-lyd direkte til Android-enheten din
- Ambisonics virtuelle mikrofoner og VR Client-applikasjon kan brukes til å overvåke lyden din med head-tracking-funksjoner når du ser på en 360-video
- Bruk opptil en million partikler av lydkilder som spilles av samtidig for en dyp og ekspansiv lyddesignapplikasjon
- Lydmodifikatorer lar deg lage subtile variasjoner til partiklene dine, og sikrer at hver lyd har sin egen unike tone og karakter
- Partikkelgrupper gjør det mulig å lage lyder samtidig, mens partikkelutsendere lager lyder med konstant hastighet
- Bredt utvalg av lydmodifikatorer, inkludert enkle endringer som EQ eller grunnleggende forsinkelser til komplekse prosessorer som filtre, randomiserte underbånd, tilfeldig pitch-shifting eller granulære modifikatorer
- Keyframe-animasjon og Movement Modifiers lar deg legge til bevegelse til partiklene dine
- Plasser lyden din i et romlig perspektiv med virtuelle mikrofoner som fungerer som et lydkamera
- Lag ny virtuell mikrofonposisjonering for tilpassede tilpassede høyttaleroppsett
- Gjengi i HOA Ambisonics opp til kompatible formater ACN/FuMa/SID, N3D/SN3D/maxN)
- Støtter moderne Dolby Atmos-formater opp til Atmos 9.1 (seng), Auro 11.1/13.1, NHK 22.2
- Bytt mellom metriske og imperiale målinger for å få en bedre forståelse av romlige målinger
- Full 2D- og 3D-visning tilgjengelig
- Romlig sporing og forplantningsmålinger lar deg simulere dopplereffekten med lyd som beveger seg gjennom et rom
- Randomiserte generatorer kan lage nye partikler fra samme kilde for en litt annen lyd
- Premium Support-system for å få tilbakemelding og bransjehjelp med prosjektene dine
- Inkluderer Doppler + Air-plugins for et enda større utvalg av mulig lyddesign
Spesifikasjoner
Systemkrav
- Operativsystem:
- Mac: OSX 10.9 eller høyere
- Windows : Windows 7/8/10
- CPU: 2-kjerner eller høyere
- RAM: 4 GB eller høyere
- Diskplass: 620 MB
Generell