Retur og Tilbakebetaling

Du kan handle fra Gear4music med full tillit og trygghet. Vi tilbyr som standard 30-dagers tilbakebetalingsgaranti som kan bli utvidet til 120 dager for en liten kostnad.

View All Information

Retur for refusjon tidsrom

UK og Europa EU-standarden Gear4music Standard Gear4music Utvidet Garanti
Tilbakebetalingsperiode 14 dager 30 dager opp til 120 dager
Standard leveringskostnader refundert? ja ja opp til 30 dager
Gratis samling nei 30 dager 30 dager

Enkelte produkter er bare gyldig for tilbakebetalingsgaranti hvis de er returnert i ubrukt stand med uåpnet emballasje, og for programvare/software må det være uregistrert. Disse elementene inkluderer:

  • Software/Programvare
  • CDer og DVDer
  • Hodetelefoner og In-ear monitorer
  • Ørepropper og hørselsvern
  • Munnstykker, Fliser osv… for Treblåsere og Messing instrumenter
  • Munn / Lip Care Produkter

Hvis du ønsker å returnere et produkt innen ovennevnte tidsskala, vennligst ring vårt team på 21930516 for å ordne.

Returnering av produkter innen vår 30 dagers tilbake-betalings-garanti

Hvis du bestemmer deg at et produkt ikke er egnet innen 30 dager etter levering, kan du returnere det til oss for en erstatningsvare eller refusjon inkludert standard eller super-saver leveringskostnader som ble brukt på bestillingen.

 

Gir du gi oss beskjed innen 30 dager etter levering til deg, så henter vi produktet gratis:

Vi kan arrangere gratis henting for deg fra en adresse du oppgir eller så kan du velge en lokalt Service Point. 

 

Utvidet tilbake-betalings-garanti  -  opp til 120 dager

Mange produkter har valgfri ekstra beskyttelse tilgjengelig som en del av vår utvidet garanti-pakke. Dette inkluderer en utvidet returordningsperiode. I stedet for vår standard 30 dagers returordning, er opp til 120 dager tilgjengelig (det eksakte beløpet dager er oppgitt på produktsiden). Dette gjelder med følgende:

 

For retur forespørsler innen 30 dager etter levering:
Vi vil hente varene gratis, og alle standard leveringskostnader på bestillingen vil bli refundert.

 Vi arrangerer henting fra en addresse du oppgir eller et lokalt DHL kontor. 

 

For retur forespørsler etter 30 dager etter levering:
Hvis du ønsker å ta nytte av returordningen etter 30 dager fra levering (men innen 120 dager fra levering), må du sende produktene tilbake til oss, eller alternativt så kan vi ordne henting for deg mot et gebyr avhengig av størrelsen og vekten av elementet. Den opprinnelige leveringskostnaden vil bli refundert, så lenge det er innen 30 dager etter levering. Kostnaden for utvidet garanti vil ikke bli refundert.

 

Pakking av varer som skal returneres

Vennligst ta vare på alt av original emballasje til du er sikker på at du vil beholde varene, siden en ekstra kostnad vil kreves hvis du ønsker å returnere varer uten originalemballasjen etter 30 dager fra levering.

Hvis du ikke har all den originale emballasjen, men ønsker å returnere varer innen returordningens periode, må alle elementer plasseres i en robust pappeske med riktig emballasje å beskytte for å stoppe produktet fra å bevege seg for å unngå å få riper eller skader. Gear4music kan ikke ta ansvar for produkter som er skadet på grunn av utilstrekkelig emballasje, og retur og refusjonen din kan bli nektet hvis varen ikke er pakket riktig.

Den utvidede garanti ordningen utelukker varer som er skadet under transport-se nedenfor.

 

Varer skadet under transport

I det usannsynlige koffert at varene er skadet under transport til deg, vennligst informer oss så snart som mulig og senest innen 7 dager etter mottak og vi vil raskt erstatte elementet eller tilby deg refusjon. Vi henter selvfølgelig også skadet produkter fra deg gratis.

 

Defektvarer

Standard garanti:

Hvis varer blir ødelagt innen seks måneder fra levering, vil vi hente varene og levere dem tilbake til deg gratis.

Hvis det oppstår feil på en vare innen de første 30 dagene etter levering vil vi hente produktet fra adressen du oppgir til oss.

Hvis det oppstår feil på en vare etter de første 30 dagene, men innen seks måneder etter levering:

 

Vi kan arrangere henting fra en adresse du oppgir, eller så kan du levere det til et lokalt DHL kontor.

Etter seks måneder fra levering vil vi kreve en sum for å dekke våre kostnader for henting og returnering av varene tilbake til deg. Dette gjelder både britiske og internasjonale bestillinger.

 

UK utvidede garantier:

Hvis varer blir ødelagt innen de 2 første årene etter levering, vil vi hente varene og levere dem tilbake til deg gratis.

Hvis det oppstår feil på en vare innen 60 dager av etter levering vil vi hente varene fra adressen du oppgir.

Hvis det oppstår feil på en vare etter de første 60 dagene, men innen seks måneder fra leveringen:

 

Vi vil hente varen gratis fra et lokalt Service Point eller en adresse av ditt valg, avhengig av hvilke selskaper som operer i ditt område.

Etter to år fra levering vil vi kreve en sum for å dekke våre kostnader for henting og returnering av varene tilbake til deg.



Internasjonale utvidede garantier:
Utvidet garanti vilkårene for defekte varer kan variere avhengig av landet mellom 1 og 2 år, og dette vil være klarlagt. Hvis varer blir ødelagt innen de første 1 eller 2 år etter levering, vil vi hente det og levere det tilbake til deg gratis. Vi vil kreve en liten avgift for å dekke våre direkte kostnader for henting og returnering av varene tilbake til deg etter et eller to år i ditt eierskap.

Outlying områder

For kunder i noen områder i Storbritannia (f.eks Isle of Man) kan prisen på utvidede garanti være høyere på grunn av potensialet for høyere henting og re-leveringskostnader. Du vil kunne se denne prisen når du angir adressedetaljene i kassen.



Noen elementer er underlagt ytterligere vilkår

Noen elementer er kun gyldig for tilbake-betalings-garanti hvis de kommer tilbake til oss i ubrukt stand med uåpnet emballasje og for programvare/software må det være uregistrert. Disse elementene omfatter:

  • Software/Programvare
  • CDer og DVDer
  • Hodetelefoner og In-ear monitorer
  • Ørepropper og hørselsvern
  • Munnstykker, Fliser osv… for Treblåsere og Messing instrumenter
  • Munn / leppe produkter

 

Vi kan ikke ta tilbake returnerte produkter som er spesiallaget og designet for å funke som en unik pakke, slik som data systemer bygget til en kundes spesielle krav. Unntak kan være gjort hvis en avtale ble lagt på forhånd, og kan kanskje medføre en avbestillingsavgift.

Avbryte en bestilling

Du har opptil 30 dager fra mottak for å avbryte den.
Hvis du ønsker å avbestille, kan du kopiere og lime den nedenfor i en e-post, fullføre den nødvendige informasjonen og sende til info@gear4music.com.


******************

Gear4music Limited, Kettlestring Lane, York, Storbritannia, YO30 4XF:

Jeg/vi gi herved varsel at jeg/vi avbryter mine/våre kontrakttil salgsav de følgende varer list rekkefølgen elementene her ordre(r) listen bestillingen number(s) her

Bestilt på ordre / mottatt på Leveringsdato,

Ditt navn,

Din adresse,

Dato

******************


Hva vi gjør når varer returneres

Når vi mottar returnerte varer så vil de sjekkes innen fem virkedager for å sikre at du har tatt deg rimelig av dem mens i din besittelse, og at alt som vi opprinnelig sendte deg er returnert.

Vær oppmerksom på at re-stocking kostnader kan kreves hvis varer ikke er mottatt i ny stand og med riktig emballasje. Du kan lese våre vilkår og betingelser her.

Hvis du har bedt om refusjon, vil dette behandles med 10 arbeidsdager etter mottak av varene.

Hvis du har bedt om en erstatning eller alternativ vare, vil dette bli sendt så snart som mulig.