Retur og tilbakebetaling

Du kan handle føle deg helt trygg når du handler hos Gear4music. Vi tilbyr en standard 30-dagers tilbakebetalingsgaranti som kan utvides til 120 dager for en liten esktra kostnad.

Vis all informasjon

Tidsrom for å returnere for tilbakebetaling

Storbritannia og Europa EU standard Gear4music standard Gear4music valgfri
Tilbakebetalingsperiode 14 dager 30 dager Opp til 120 dager
Refundering av standard leveringskostnader? Ja Ja Opp til 30 dager
Gratis henting Nei 30 dager 30 dager

Enkelte produkter er kun gyldige for tilbakebetalingsgaranti hvis de er returnert i ubrukt tilstand med uåpnet emballasje, og for programvare/software må det være uregistrert. Disse varene inkluderer:

  • Software/programvare
  • CD-er og DVD-er
  • Hodetelefoner og øretelefoner
  • Ørepropper og hørselsvern
  • Munnstykker, rørblad osv… for treblåseinstrumenter og messinginstrumenter
  • Produkter for munn-/leppepleie

Hvis du ønsker å returnere en vare innenfor tidsrommet som er oppgitt ovenfor så ber vi deg vennligst sende en email til returavdelingen vår på returns@gear4music.com for å ordne henting.



Returnering av produkter innen vår 30-dagers tilbakebetalingsgaranti

Hvis du bestemmer deg for at en vare ikke egner seg for deg innen 30 dager etter levering, kan du returnere den til oss for å motta en erstatningsvare eller refusjon, inkludert standard leveringskostnader som ble lagt til bestillingen din.

Varen(e) kan hentes fra et lokalt hentested eller en hjemmeadresse, avhengig av hvilke tjenester som er tilgjengelige i ditt nærområde.

Forespørsler om henting som foretas mer enn 30 dager etter at varen er mottat vil rammes av en henteavgift, der beløpet avhenger av størrelsen og vekten på varen.

Utvidet tilbakebetalingsgaranti - opptil 180 dager

Mange produkter har valgfri ekstra beskyttelse tilgjengelig som en utvidet garanti. Dette inkluderer en utvidet returperiode. I stedet for vår standard 30-dagers tilbakebetalingsgaranti, så tilbyr vi da opptil 180 dager (antall dager er oppgitt på produktsiden). Dette beror på følgende:

 

For returforespørsler foretatt innen 30 dager etter levering:
Vi vil hente varene gratis, og alle standard leveringskostnader på bestillingen vil bli refundert.

Vi arrangerer henting fra en addresse du oppgir eller et lokalt DHL kontor.

 

For returforespørsler foretatt mer enn 30 dager etter levering:
Hvis du ønsker å ta nytte av returordningen etter at det har gått 30 dager siden levering (men innen 180 dager etter levering), må du sende produktene tilbake til oss, eller alternativt så kan vi ordne henting for deg mot et gebyr som avhenger av størrelsen og vekten på varen. Den opprinnelige leveringskostnaden vil bli refundert så lenge det er innen 30 dager etter levering. Kostnaden for utvidet garanti vil ikke bli refundert.

 

Pakking av varer som skal returneres

Vennligst ta vare på alt av original emballasje til du er sikker på at du vil beholde varene, siden en ekstra kostnad vil kreves hvis du ønsker å returnere varer uten originalemballasjen etter 30 dager fra levering.

Hvis du ikke har all den originale emballasjen, men ønsker å returnere varer innen returordningens periode, må alle elementer plasseres i en robust pappeske med riktig emballasje å beskytte for å stoppe produktet fra å bevege seg for å unngå å få riper eller skader. Gear4music kan ikke ta ansvar for produkter som er skadet på grunn av utilstrekkelig emballasje, og retur og refusjonen din kan bli nektet hvis varen ikke er pakket riktig.

Den utvidede garanti ordningen utelukker varer som er skadet under transport-se nedenfor.

 

Varer skadet under transport

I det usannsynlige tilfellet at varene blir skadet under transport til deg, vennligst informer oss så snart som mulig og senest innen 7 dager etter mottak og vi vil raskt erstatte elementet eller tilby deg refusjon. Vi henter selvfølgelig også skadet produkter fra deg gratis.

 

Defekte varer

Standard garanti:

Hvis varer blir defekte innen seks måneder fra levering, kan vi hente varene og levere dem tilbake til deg gratis.

Hvis det oppstår feil på en vare innen de første 30 dagene etter levering vil vi hente produktet fra adressen du oppgir til oss.

Hvis det oppstår feil på en vare etter de første 30 dagene, men innen seks måneder etter levering:

Vi kan arrangere henting fra en adresse du oppgir, eller så kan du levere det til et lokalt DHL kontor.

Etter seks måneder fra levering vil vi kreve en sum for å dekke våre kostnader for henting og returnering av varene tilbake til deg. Dette gjelder både britiske og internasjonale bestillinger.

 

Utvidede garantier:

Hvis varer blir defekte innen de 2 første årene etter levering, vil vi hente varene og levere dem tilbake til deg gratis.

Hvis det oppstår feil på en vare innen 60 dager av etter levering vil vi hente varene fra adressen du oppgir.

Hvis det oppstår feil på en vare etter de første 60 dagene, men innen seks måneder fra leveringen:

 

Vi vil hente varen gratis fra en adresse som passer for deg, avhengig av hvilke selskaper som opererer i ditt område.

Etter to år fra levering vil vi kreve en sum for å dekke våre kostnader for henting og returnering av varene tilbake til deg.
 


 

Noen elementer er underlagt ytterligere vilkår

Noen elementer er kun gyldig for tilbake-betalings-garanti hvis de kommer tilbake til oss i ubrukt stand med uåpnet emballasje og for programvare/software må det være uregistrert. Disse elementene omfatter:

  • Software/Programvare
  • CDer og DVDer
  • Hodetelefoner og In-ear monitorer
  • Ørepropper og hørselsvern
  • Munnstykker, Fliser osv… for Treblåsere og Messing instrumenter
  • Munn / leppe produkter

 

Vi kan ikke ta tilbake returnerte produkter som er spesiallaget og designet for å funke som en unik pakke, slik som data systemer bygget til en kundes spesielle krav. Unntak kan være gjort hvis en avtale ble lagt på forhånd, og kan kanskje medføre en avbestillingsavgift.

Kanseller en bestilling

Du har opptil 30 dager på deg til å kansellere varen etter at du mottar den.
Hvis du ønsker å avbestille, så kan du kopiere og lime teksten nedenfor inn i en e-post, fylle inn den nødvendige informasjonen og sende det til info@gear4music.no.


******************

Til Gear4music Limited, Kettlestring Lane, York, United Kingdom, YO30 4XF:

Jeg/vi gir herved beskjed om at jeg/vi kansellerer min/vår kontrakt for salg av de følgende varene list varene dine her fra ordren(e) list bestillingsnummer(ene) her

Bestilt på ordredato / mottatt på leveringsdato,

Ditt navn,

Din adresse,

Dato

******************


Hva vi gjør når varer returneres

Når vi mottar returnerte varer så vil de sjekkes innen fem virkedager for å sikre at du har tatt deg rimelig av dem mens i din besittelse, og at alt som vi opprinnelig sendte deg er returnert.

Vær oppmerksom på at re-stocking kostnader kan kreves hvis varer ikke er mottatt i ny stand og med riktig emballasje. Du kan lese våre vilkår og betingelser her.

Hvis du har bedt om refusjon, vil dette behandles med 10 arbeidsdager etter mottak av varene.

Hvis du har bedt om en erstatning eller alternativ vare, vil dette bli sendt så snart som mulig.