Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Du kan handle hos Gear4music med full tillit og sjelefred, ettersom alle kjøp kommer med 30-dagers pengene-tilbake-garanti og opptil 5 års garanti som standard.
Ytterligere beskyttelse er tilgjengelig mot et lite gebyr på kjøpsstedet, noe som gir deg opptil 180 dagers pengene tilbake-garanti og opptil 10 års utvidet garanti.
Ingen uttalelser eller salgsvilkår som er inkludert i våre vilkår påvirker eller begrenser dine lovbestemte rettigheter som definert i EUs forbrukerrettighetsdirektiv eller Forbrukeravtalene (informasjon, kansellering og tilleggskostnader) forskrifter 2013.
Det er enkelt å returnere noe via vårt nettbaserte retursenter. Kom i gang her:
Denne tabellen gir en oversikt over dine lovpålagte forbrukerrettigheter sammenlignet med vår standard returpolicy og valgfri utvidet pengene-tilbake-garanti og garanti.
Storbritannia og EU/EØS | EU-standard | Gear4music standard | Gear4music Valgfritt | Gear4music digitale gjenstander |
Refusjonsperiode | 14 dager | 30 dager | Opptil 180 dager | 14 dager (forutsatt at lisensnøkkelen ikke er brukt til å aktivere elementet) |
Standard leveringskostnader refundert? | Ja, opptil 30 dager | Ja, opptil 30 dager | Ja, opptil 30 dager | N/A |
Oppgraderte leveringskostnader refundert? | Kun standardkostnader | Kun standardkostnader | Kun standardkostnader | N/A |
Gratis henting ved avbestilling | Nei | Nei | Nei | N/A |
Returner hvis det er feil på grunn av design eller produksjon | Gratis | Gratis henting innen 180 dager | Gratis henting innen 2 år eller som angitt på produktsiden | Innen 14 dager |
Retur hvis levert skadet | Gratis | Gratis henting innen 14 dager | Gratis henting innen 14 dager | N/A |
Returner hvis feil vare mottatt | Gratis | Gratis henting innen 14 dager | Gratis henting innen 14 dager | Innen 14 dager (forutsatt at lisensnøkkelen ikke er brukt til å aktivere elementet) |
Utvidet garanti refundert hvis brukt? | N/A | N/A | Nei | N/A |
For mer informasjon om dine lovfestede rettigheter og din rett til å trekke deg eller rett til å kansellere, kan du bla til slutten av denne informasjonssiden.
For å returnere et produkt under våre standard eller utvidede pengene-tilbake-garantiordninger, vennligst sørg for at produktet er:
I "som ny" tilstand som betyr at den ikke har blitt håndtert utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, spesielt hvis den går utover den type håndtering som med rimelighet kan tillates i en butikk
Godt pakket og i original emballasje
Våre garantier kommer i tillegg til dine lovfestede rettigheter. For mer informasjon om dine lovfestede rettigheter, se nedenfor.
30 dagers pengene-tilbake-garanti
30 dager fra levering for å fortelle oss at du har ombestemt deg
Velg en annen vare eller be om refusjon
Refusjoner dekker leveringskostnadene for Standard- eller Saver-tjenester, men ekskluderer eventuelle forbedringer som installasjon, levering av to personer, tidsbestemt og lørdagstjenester
Kvalifisering for pengene-tilbake-garanti
Viktig: Av hygiene- og programvarelisensårsaker er enkelte varer kun kvalifisert for pengene-tilbake-garantien hvis de returneres til oss ubrukte og forseglet i originalemballasjen med all programvare fortsatt "uregistrert". Detaljer om unntak vises i produktbeskrivelsene. Produktene inkluderer:
In-ear monitorer og hodetelefoner
Ørepropper og hørselvern
Siv og munnstykker for treblåse- og messinginstrumenter
Munn- og leppepleieprodukter
CDer, DVDer og programvare
Utvidet pengene-tilbake-garanti, opptil 180 dager
Du kan valgfritt forlenge pengene-tilbake-garantien opp til 180 dager for en liten avgift på salgsstedet, som inkluderer opptil 6 års utvidet garanti.
Mer informasjon om utvidede garantier finner du her .
Innen 180 dager fra levering kan du fortelle oss at du har ombestemt deg, kansellere kontrakten og enten velge en annen vare eller be om refusjon.
Det vil påløpe et lite gebyr for henting, basert på størrelsen og vekten på bestillingen (se avsnittet om hentekostnader)
Refusjoner innen 30 dager etter levering dekker leveringskostnadene for Standard- eller Saver-tjenester, men ekskluderer eventuelle forbedringer som installasjon, levering av to personer, tidsbestemt og lørdagstjenester
Vi er ikke i stand til å akseptere retur av skreddersydde, ikke-defekte varer, for eksempel datasystemer bygget etter kundens spesifikasjoner. Dine lovfestede rettigheter for disse varene er begrenset ettersom bygningen allerede er avsluttet før varene er sendt, derfor anses din angrerett å være tapt i angrefristen da tjenesten ytes i sin helhet før de 14 dagene har gått. Unntak kan bare være mulig med vår forhåndsavtale, og kan være underlagt et kansellerings- og lagergebyr på minimum 25 % i tråd med våre vilkår og betingelser, forutsatt at varene er i original lagertilstand.
Hentekostnader
Hvis du kansellerer en bestilling i samsvar med dine lovbestemte rettigheter eller ønsker å returnere en vare under pengene-tilbake-garantien, er du ansvarlig for å returnere varene til oss. Men i et hvilket som helst scenario der innsamlingen ikke er gratis (f.eks. Avbestilling av bestillingen eller som fremhevet i tabellen over), kan vi arrangere å hente varen fra deg til en subsidiert pris. Denne avgiften varierer fra artikkel til artikkel og vises på hver produktside innen den oppgitte garantien og pengene tilbake-informasjonen, og på handlekurvsiden.
For en britisk kunde vil for eksempel en typisk kostnad for å hente produkter opp til 30 kg med en maksimal lengde på 1 meter være 42,99, men avgiften vil være høyere for tyngre, klumpete gjenstander eller internasjonal henting.
Hvis du velger tilbakebetaling, blir kostnadene for returneringen trukket fra refusjonen din.
Du kan også ordne med å sende varen tilbake på din egen bekostning. Hvis du velger å gjøre dette, anbefaler vi deg å få portobevis for å vise at du har returnert varene dine. Alle varer må returneres uten forsinkelse og senest 14 dager etter avbestilling.
Innpakking av returneringsvare
Ta vare på all originalemballasjen til du er sikker på at du vil beholde varene, ettersom et beløp vil bli fradratt fra refusjonen din for å erstatte tapet i vareverdien av varene uten originalemballasje om du ønsker å returnere varene innen 30 dager fra leveringsdatoen uten originalemballasje.
Hvis du ikke har alt det originale emballasjematerialet for utvendig post, men ønsker å returnere varer innen garantiperioden til tilbakebetaling, må alle gjenstandene plasseres i en solid pappeske med passende emballasjemateriale for å stoppe gjenstandene i å bevege seg og for å beskytte dem fra riper og skader. Gear4music kan ikke påta seg ansvar for noe som er skadet på grunn av utilstrekkelig emballasje, og retur og refusjon kan bli nektet eller refusjonen din redusert med den reduserte verdien av varene som et resultat av feil emballasje av varene. Hvis du er usikker eller har spørsmål om riktig emballasje, vennligst kontakt vår kundeservice.
Smart og tilkoblet enhet
Hvis du returnerer en smart eller tilkoblet enhet, må du sørge for at du har koblet enheten fra hjemme- eller firmanettverket ditt og slettet eller 'fjernet tilknytningen' til dine personlige kontoer, f.eks. Google, Spotify eller Amazon Alexa. Hvis enheten har en datalagringsfunksjonalitet, må du sørge for at du sletter alle private data før du returnerer varen. Vårt kundeserviceteam hjelper deg gjerne med forberedelsene til returnering eller snakker deg gjennom tilbakestillingsprosessen.
Digitale gjenstander
For bestillinger som er lastet ned, for eksempel programvare og plugins. Når varer har blitt levert med en lisensnøkkel, hvis du ønsker å kansellere en bestilling i tråd med dine lovbestemte rettigheter eller under vår pengene-tilbake-garanti, må den medfølgende lisensnøkkelen ikke ha blitt brukt til å aktivere programvaren.
Hvis varen din ikke oppfører seg som forventet, fortell oss så snart som mulig, slik at vi kan løse problemet.
I løpet av de første 180 dagene etter at du har tatt over som eier samler vi varene og leverer dem gratis tilbake til deg.
Standard garanti
Etter de første 180 dagene, men innen 3 år etter eierskapet, er du ansvarlig for kostnadene ved å returnere varen til oss og kostnadene for å levere varen tilbake til deg. Vi kan godtgjøre rimelige returkostnader hvis du kan gi uavhengig bevis på at feilen kan tilskrives oss eller produsenten.
Utvidet garanti
Den gratis innsamlings- og returperioden er oppgitt på hver produktside, og er normalt på 3 år. Etter denne tiden er du ansvarlig for kostnadene knyttet til returneringen av varen til oss og kostnadene for å levere den varen tilbake til deg. Vi kan dekke rimelige returkostnader hvis du kan gi selvstendig bevis på at feilen kan tilskrives oss eller produsenten.
Vi gjør alt for å sikre at bestillingen din når deg i perfekt stand. Hvis bestillingensvaren er skadet når du mottar den, vennligst fortell oss så snart som mulig slik at vi kan løse problemet.
Hvis det er mulig, vennligst ta med et fotografi av eventuelle skader påført varen og / eller emballasjen under transitt, da dette vil hjelpe oss å ta opp saken med kureren vår.
Vær oppmerksom på at vi bare kan ta ansvar for varens tilstand før den ble levert til deg. Eventuell skade eller brudd underveis til deg er vårt ansvar, men hvis noe skjer etter at det er levert til deg, ditt dedikerte trygge sted eller din nominerte nabo, er det ditt ansvar, og vi kan ikke påta oss noe ansvar for skaden.
Standard og utvidede garantier
Hvis du gir oss beskjed innen 14 dager etter levering av bestillingen henter vi den skadede varen hos deg gratis, og erstatter gjenstanden raskt eller gir deg refusjon. Etter 14 dager vil et lite gebyr for henting påløpe.
Vi gjør alt vi kan for å sikre at du mottar de riktige varene. Hvis det er noe du ikke forventer i leveransen din, vennligst fortell oss så snart som mulig slik at vi kan løse problemet.
Der det er mulig, vennligst ta med detaljer om det gale eller feilbeskrevne varen du har mottatt.
Når du returnerer varen til oss må du sørge for å la den originale indre og ytre emballasjen være intakt og bare forsegle pakken varen kom i. Hvis du er usikker eller har spørsmål om riktig emballasje, kan du kontakte kundeserviceteamet på info @ gear4music.com eller 0330 365 4444.
Standard og utvidede garantier
Hvis du gir oss beskjed innen 14 dager etter levering av bestillingsvaren henter vi det feil-leverte produktet hos deg gratis, og erstatter raskt varen eller gir deg en refusjon.
Etter 14 dager vil et lite gebyr for henting påløpe.
Vær oppmerksom på at du har et ansvar for å returnere den gale varen eller en gjenstand som tilfeldigvis er levert til deg uten bestilling eller betaling. Hvis du ikke returnerer den belaster vi deg hele kostnaden for varen.
Du har opptil 30 dager fra mottak av bestillingen din for å kansellere den. Alle varer må returneres uten forsinkelse og senest 14 dager etter avbestillingsdagen.
Hvis du ønsker å kansellere bestillingen kan du kopiere og lime inn følgende i en e-post, fylle ut nødvendig informasjon og sende den her .
For å finne ut mer om dine lovbestemte rettigheter, vennligst se nedenfor.
******************
Til Gear4music Limited, Kettlestring Lane, York, YO30 4XF, United Kingdom:
Jeg / Vi melder herved at jeg / vi kansellerer min / vår salgskontrakt av følgende varer:
• Skriv ned bestillingsvarene dine her
Fra bestilling (er):
• Skriv ned bestillingsnummer (er) her
Bestilt på:
• Bestillingsdato / mottatt på leveringsdato
Navnet ditt,
Adressen din,
Dato
******************Vi inspiserer returnerte varer for å sikre oss at du har tatt rimelig godt vare på dem under din besittelse, og at alt vi opprinnelig sendte til deg er returnert.
Vær oppmerksom på at hvis varer ikke blir mottatt i ny stand og med passende emballasje, kan refusjonen din reduseres. Hvis vi mottar varer som ikke har blitt brukt på riktig måte, reduserer vi refusjonen din til et beløp som gjenspeiler reduksjonen i varens verdi på grunn av feilbehandlingen din.
Hvis du har bedt om refusjon vil dette bli behandlet i løpet av få dager etter vi har mottatt varene dine og bekreftet at de har blitt returnert i tråd med vår returneringspolitikk.
Forbrukeravtaleforskriften 2013
1. Kontrakten er dannet når du mottar leveransen.
2. Du har den juridiske retten til å si opp kontrakten i en begrenset periode uten å oppgi noen begrunnelse, men vi setter pris på tlbakemeldingene dine ettersom det hjelper oss med å forbedre tjenestene våre.
3. Din rett til å kansellere slutter 14 kalenderdager fra dagen etter:
a) dagen du mottar bestillingen din, eller
b) dagen du mottar den siste delen av bestillingen når den er levert i flere omganger
4. For å avbestille må du informere oss om dine ønsker enten per post eller i en e-post. Du kan bruke vedlagte skjemaet for avbestilling (KLIKK HER), men du trenger ikke å gjøre det.
5. For å oppfylle den 14 dagers avbestillingsfristen, anses e-postmeldinger som mottatt når de sendes og brev når de blir lagt ut. Du trenger ikke returnere de faktiske varene innen denne datoen. Se punkt 13 nedenfor om når varer må returneres til oss.
6. For å kunne bevise at du har fortalt oss at du ønsker å avbestille i tide vil vi anbefale at du beholder alle e-poster som er sendt til oss, oppbevarer en kopi av alle brev og ber postkontoret om bevis på at du har sendt det.
7. For å kansellere en 'Distansesalgskontrakt' og for andre forhold, vennligst kontakt oss på:
Gear4music Limited, Kettlestring Lane, Clifton Moor, York. YO30 4XF
0330 365 4444
8. Hvis du sier opp denne kontrakten vil vi refundere hele kjøpesummen pluss standard kostnad for levering. Legg merke til eventuelle tilleggskostnader ved forbedret levering valgt av deg, for eksempel installasjon, to-manns levering, tidsbestemt og lørdagslevering, vil ikke bli refundert.
9. Vi kan trekke et beløp fra refusjonen din der varer er blitt devaluert fordi du har håndtert dem på en måte som har passert det som kan rimelig tillates i en butikk for å fastslå deres natur, egenskaper og funksjon.
10. Vi vil gjøre tilbakebetalinger uten unødig forsinkelser, og ikke senere enn-
(a) 14 dager etter dagen vi mottar tilbake den leverte varer fra deg, eller
(b) (hvis tidligere) 14 dager etter dagen du fremla bevis for at du har returnert varen eller
(c) Hvis varene ennå ikke er sendt til deg, 14 dager etter dagen da vi ble informert om din beslutning om å kansellere denne kontrakten.
11. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varene tilbake eller du har fremlagt bevis for å ha sendt varene tilbake, avhengig av hva som kommer først.
12. Vi vil fullføre tilbakebetalingen ved å bruke de samme betalingsmidlene som du brukte ved det første kjøpet, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. Under ingen omstendigheter vil du pådra deg noen gebyrer som følge av tilbakebetalingen.
13. Du skal sende varene tilbake eller overlate dem til oss eller uten unødig forsinkelse og i alle fall senest 14 dager fra den dagen du informerer oss om kanselleringen din av denne kontrakten. Fristen overholdes hvis du sender varene tilbake før perioden på 14 dager er utløpt.
14. Vennligst forsikre deg om at returnerte varer pakkes riktig ved bruk av enten originalemballasjen eller ved bruk av et lignende, passende alternativ.
15. Vi har en lovlig plikt til å levere deg varer som er i samsvar med kontrakten som er som beskrevet, av rimelig tilfredsstillende kvalitet og rimelig holdbarhet.
Forbrukerrettighetsloven 2015
1. Hvor varer er mangelfulle eller er feilbeskrevet har du en korttidsrett til å avvise dem for å få full refusjon eller be oss om å reparere eller erstatte varer hvis du foretrekker det.
2. Når feilen omhandler nedlastet eller installert programvare kan du bare be oss om å reparere eller erstatte det digitale innholdet.
3. Når du ber om reparasjon eller utskifting må du gi oss rimelig med tid til å gjøre det, og ikke ombestemme deg og velge et av alternativene.
4. Retten til å avvise går tapt etter 30 kalenderdager som starter dagen etter at du mottok varen.
5. Hvis du ber om reparasjon eller utskiftning i løpet av de første 30 dagene, stopper "30 dagers-klokken" og starter på nytt når du har mottatt den reparerte varen eller erstatningen. Du vil ha saldoen på 30 dager (med minimum 7 dager) til å avvise varene for full refusjon hvis de fremdeles ikke er tilfredsstillende.
6. Etter 30 dager har du kun rett til å be oss om en gratis reparasjon eller utskifting.
7. Du kan ikke kreve at vi reparerer eller bytter ut hvis det er umulig eller uforholdsmessig dyrt for oss sammenlignet med alternativet.
8. Du trenger ikke akseptere reparasjon eller utskifting når det forårsaker betydelig bry for deg sammenlignet med alternativet.
9. Hvis varer forblir mangelfulle etter reparasjon kan du beholde dem og få avslag av prisen, eller du kan avvise dem. Når varer avvises mer enn 6 måneder etter levering kan det kreves en sum for bruken du har hatt av dem.
10. Om programvaren forblir mangelfull kan du kun be om prisavslag.
11. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager etter at vi samtykker at varen er mangelfull ved bruk av samme betalingsmåte som brukt ved bestilling.
EU-kommisjonen har opprettet en forbrukerplattform (ODR) som lar forbrukere som har en klage på et produkt eller en tjeneste som er kjøpt på nettet, sende inn klagen via et online klageskjema til en næringsdrivende med base i et annet EU-land. For detaljer om denne plattformen, besøk http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .