Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
TipTop Audio FSU Timbral Distortion and Time Bending Module (White) er en fleksibel og ekspansiv lyddesign Eurorack -modul med kraftige looping -funksjoner, destruktiv metning og granulære glitch -effekter. Med åtte programmer per bank inneholder TipTop Audio FSU totalt 24 unike moduser som kan hjelpe deg med å forvandle lyden din på uventede og spennende måter, alt pakket i et kompakt 8HK -hus.
Det perfekte verktøyet for den moderne elektroniske komponisten, FSU har et mangfoldig sett med metnings- og forvrengningsmoduser, modellert fra analoge stampbokser og hardware for å levere en autentisk og spennende opplevelse. Alt er oppnåelig, fra subtil båndmetning til kraftig klipping, ringmodulering og frekvensskift for fullstendig sonisk kaos som vil fange lytternes oppmerksomhet og bringe dem nærmere musikken din. Oppdag andre verdensklokker og lyddesign med Glitch-banken, ved hjelp av tidsbaserte effekter som manipulerer og forstyrrer hvert aspekt av delay og tonehøydevariasjoner for å lage extreme og eksperimentelle lyder.
TipTop Audio FSU har også en Depth Fidelity-bryter, og kan modulere den interne klokken for å lage en rekke over-the-top modulerte effekter. TipTop Audio FSU er virkelig et must for alle avid lyddesignere, og bringer noe nytt til bordet for å utforske dyp lyd.
Produktreferanse: 190769
TipTop Audio FSU har åtte forvrengningsmoduser og kan levere fullstendig sonisk metning av lyden din, fra subtil tapemetning til svært aggressiv klipping og alt i mellom. Ved å legge til forvrengning i signalet ditt, introduserer du mange musikalske harmonikker som kan hjelpe sporet ditt til å hoppe ut fra en tett blanding og stå i forkant, noe som gjør det perfekt for pads, melodier og mer. Ikke bare det, men ved å legge til forvrengning, kan du legge til en enorm mengde punch og dybde i rytmeseksjonen ved å knuse trommene dine med en klippemaskin eller ved å endre modusen til en båndmettere for basslinjene dine.
I tillegg tilbyr FSU ytterligere to forvrengningstyper som kan transformere lyden din i form av Ring Mod -forvrengning og Frequency Shift -forvrengning. Med Rong Mod moduleres en finjustert sinusbølge mot amplituden til signalene, noe som skaper små tonehøydevariasjoner som er forvrengt for tykke, dype og stereolyd. Med Frequency Shift kan du operere i dobbel modus for å lage uavhengige skiftmengder innenfor venstre og høyre kanal for forvrengte forvrengte lyder.
Glitch-effektene er tidsbaserte effekter som manipulerer parametere for delay og tonehøyde, og skyver lydene dine inn i kreative og extreme territorier, noe som gjør det til en flott lydbank å utforske for kreativt lyddesign. For instrumenter uten anerkjent tonehøyde, for eksempel trommer, gjør lydens forbigående natur den perfekte plattformen for å eksperimentere med Glitching-effekter, for eksempel Glitch Pitch-lydbanken. Glitch Pitch skifter tilfeldig og uavhengig innenfor venstre og høyre kanal for å lage interessante klangfarger som forvandler selv de mest grunnleggende trommesløyfene.
TipTop Audio FSU er ikke begrenset til bare pitch -glitching, og har en kornparameter, der seks korn tilfeldig vil bevege seg rundt live -inngangen. Kontrollert av en LFO, i kornmodus, kan du forvandle lyden fra et enkelt mono til et bredt stereospor med et forfallende spor som tilfører dimensjon og tekstur til lyden din.
Den final banken av lyder i FSU er loop on -algoritmer for Sound on Sound Denne modusen bruker en tradisjonell og primitiv looping -stil som ble gjort på vintage tapemaskiner, ved hjelp av SOS -modus ville tapemaskinen fjerne "slette" -hodet og ganske enkelt legge til den nylig innspilte lyden på toppen av originalen. I SOS -modus blir "Rec/Play" -kontrollen en VCA for opptak i bufferen som sløyfes uendelig for ubegrensede forestillinger. I SOS -modus er det viktig at du bare tar tak i en liten bit av lyden, ellers vil du ikke kunne sløyfe ytelsen din nøyaktig og miste alle effekter av behandlingen din. På den høyeste innstillingen er det bare 1 sekund med minne, men å senke DSP -klokken via bryteren vil øke opptakstiden.
Sløyfefunksjonen gjør TipTop Audio FSU til den ultimate følgesvenn for den eksperimentelle, elektroniske musikkprodusenten som ønsker å tilføre lyddesignet en helt ny dimensjon. Bruk av looping -funksjonen sammen med eksterne moduler gjør TipTop Audio FSU ekstremt allsidig for live, siden du nå kan lage uendelig mange sløyfer for å legge til rytmiske og melodiske kompleksiteter til settet ditt for å holde lytterne engasjert.