Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
Doepfer A-106-1 X-Treme-filteret er en autentisk gjenskaping av et MS20-filter, som leverer de nøyaktige soniske egenskapene med ekstra fleksibilitet. Selv om A-106-1 leverer samme tone, er den ikke bygget identisk, noe som gjør at Doepfer kan legge til mer funksjonalitet og alternativer. A-106-1 er opprinnelig designet med et 12dB lavpass og 6dB høypass, og er konstruert med to filtre som fungerer som både høy- og lavpass samtidig, slik at to lydstrømmer kan brukes samtidig. Lydinnganger for både lav- og høypass har hver individuelle nivåkontroller med normaliserte innganger, slik at du kan kjøre én lydkilde gjennom begge filtrene sammen for et bredt spekter av filteralternativer.
Utover det som var mulig i den originale designen, brukes en polarisert høypassinngang og gir muligheten til å mate hver inngang med forskjellige polaritetskilder, noe som åpner for hakk- og båndpassfiltreringsmuligheter. A-106-1 X-Treme-filteret er et sant must-have for alle live Eurorack-lyddesignere og -utøvere, og har alle verktøyene du trenger for å uttrykke kreativiteten din, og legger til signature av vintage knasende filtrering til sporene dine.
Produktreferanse: 220476
Med to uavhengige innganger for både lavpass- og høypassfiltrering gir A-106-1 deg full kontroll over lydene du trenger for produksjoner, musikk eller live .
Et enkelt lavpass kan oppnås ved å mate lavpassinngangen med høypassnivået satt til null. Ideell for å lage dundrende low-end som legger vekt til tynne klingende ledninger eller pads, samt filtrering av extreme høyder for å hjelpe deg med å sitte i miksen din uten å høres hard ut eller frekk ut.
Et enkelt høypass er mulig ved å mate lydsignalet til enten lavpass- eller høypassinngangen (normaliserte innganger lar deg bruke begge, og signalet vil passere gjennom begge) og kontrollere nivået på høypasset. Å bruke en høypass er ideell for live -artist, slik at du kan filtrere ut energien til sporet eller instrumentet for å bygge opp før et fall. Alternativt kan den brukes til å hjelpe til med å passe tunge sagsynther i en travel blanding ved å fjerne overflødig lavend.
Går langt utover det som var mulig på den originale hardware som A-106-1 emulerer, kan du til og med lage notch- og båndpassfiltre. Designet med polaritetsreversert høypassinngang hvis begge nivåene av filtrering er matchet med identiske polariteter og med liten eller ingen forvrengning kan du oppnå en unik notch-filter lyd. Et hakkfilter er utmerket for bruk i studio når du ønsker å eliminere et smalt problemfylt frekvensområde for å rydde opp i lyden din, slik at den høres mer profesjonell og polert ut.
Conversley, ved å matche nivåinnstillingene dine og sende forskjellige polaritetssignaler mellom lav- og høypassfiltrene dine, kan du lage et båndpassfilter. Hovedsakelig brukt for kreativ effekt, kan et båndpassfilter lage lignende lyder som en "bullhorn" eller "megafon", der du bare lar visse frekvenser i et valgt område passere. Ideell for å lage dynamisk lyddesign og spennende endringer i klangfarge til live -showene dine, et band-pass kan brukes til å finpusse et frekvensområde og presse dette i forkant, slik at lydene dine kan skjære gjennom tette mikser med mange andre instrumenter .
Som du har begynt å forvente av Doepfer, tar A-106-1 den originale MS20-stil filterdesignen og kjører med den. I det originale designet er utgangsnivået begrenset til +/- 0,7V via to antiparallelle dioder over utgangsresonansen. Doepfer har fjernet disse diodene og erstattet dem i stedet med to dreiekontroller kalt CL+ og CL-. Med disse kontrollene kan du justere utgangsadferden til de begrensende kretsene, slik at du kan lage asymmetrisk begrensning for en helt unik tone. De sensitive lydinngangsnivåene er ideelle for å drive lyden inn i en grov overdrive -karakter, der radikale knasende lyder vil høres gjennom hele filteret med forsterkede lydsignaler og forsterkede CL+ og CL-kontroller.
Det final tillegget til denne svært fleksible og kraftige enheten er innsatsinngangen. Denne inngangen lar deg plassere andre signaler fra eksterne kilder i resonanstilbakekoblingskretsen. Nå har du tilgang til spenningskontrollert resonans fra en VCA eller prøv deg frem med å eksperimentere med å sette inn modulasjon eller tidsbaserte effekter i lyden din for et lyddesign utenom denne verden.