Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
PreSonus Fat Channel Collection Vol 1 Plug-in er en omfattende samling av 11 analog-modellerte plug-ins. Fat Channel Collection omfatter et bredt spekter av moderne og vintage outboard -maskinvareemuleringer, og er den ultimate pakken for moderne mikse- og masteringeniører som ønsker å tilføre autentisk analog varme til produksjonene dine.
Kompatibel med både DAW-verten og PreSonus StudioLive Series III-mikserne, PreSonus Fat Channel Collection Vol 1 Plug-in lar deg mikse ved hjelp av høykvalitets plug-ins på scene, uansett hvilket annet utstyr som er tilgjengelig for deg. Alternativt kan innspillingsstudioer som bruker StudioLive Series III-miksere lette CPU-bruken fra datamaskinene sine ved å behandle direkte på den digitale mikseren.
Produktreferanse: 224658
Fat Bax Plug-in er konstruert for nøyaktig å gjenskape vintage britisk-stil maskinvare-EQ, og leverer klassisk analog varme og detaljer, noe som gjør den ideell for mestring av applikasjoner. Tradisjonelt kjent for sin jevnhet og gjennomsiktighet, vil Bax EQ forbedre lyden av sporet ditt mens det blander seg naturlig med lyden, og gir det en helt gjennomsiktig og sømløs lyd. En aggressiv høyfrekvens er perfekt for å legge til lysstyrke til kjedelige spor, spesielt nyttig for å få frem artikulasjonen av vokalprestasjoner i miksen uten å øke nivået og forskyve balansen. Den lavfrekvente skiven er den perfekte løsningen for mix-buss-behandling, og kontrollerer de uregjerlige bassfrekvensene som kan skape en "boksy" lyd og spise opp takhøyde.
Designet med et enkelt og elegant grensesnitt, vil Comp 160 raskt bli din favorittkompressor. Ingen unødvendige komplikasjoner eller menyer, bare et raffinert grensesnitt som gir deg parametrene du trenger for å få jobben gjort på praktisk talt alle instrumenter som kommer inn i økten din. Fat Comp 160 kan skryte av faste angreps- og utgivelsestider med kun Output, komprimering og parametre som kan byttes på terskelnivå, og lar deg ta gjettingen ut av behandlingen. Dette gjør det enkelt å slå inn slagkraftig rockebass, konsekvent og jevn vokal og kraftige trommer. Enten du er produsent eller mikseingeniør, lar PreSonus Comp 160 deg oppnå et profesjonelt volumnivå gjennom hele miksen eller individuelle spor uten å bryte deg inn i en manual.
Ved å bruke et helt unikt design, leverer Fat Everest C100A imponerende dynamisk oppbevaring samtidig som den Sustainr det perfekte nivået. Det som skiller Everest apart fra resten, er den automatiske forsterkningen av lydsignalet ditt, som bringer tilbake all forsterkning som gikk tapt gjennom komprimering. På denne måten forblir spornivået ditt konstant og behandles dynamisk i motsetning til en tradisjonell kompressor som virker når en terskel overskrides.
Tradisjonelt har denne begrensende forsterkeren i amerikansk stil internt faste angreps- og utgivelsestider, og flytter seg dynamisk til inngangskilden din. Mens Everest fortsatt er kildeavhengig, har Everest en skiftbar angreps- og utgivelsestid for å imøtekomme instrumentet ditt og mikse perfekt. Med en gjennomsnittlig angrepstid på 10 ms, presterer Everest eksepsjonelt på transient-tunge instrumenter som trommeskjell. Den ikke-lineære utløseren gjør at Everest C100A-kompressoren fungerer i konstant tilstand, og øker utløsningstiden avhengig av styrken på inngangssignalet. Denne flyten betyr at Everest er den ideelle kandidaten for å mestre og mikse applikasjoner, og sikrer at sporet ditt forblir limt sammen med et konsistent nivå og respons samtidig som dynamikken bevares for en punchy og kraftig lyd.
PreSonus Fat Class Comp vil raskt bli din favoritt i studio, og gir allsidigheten som trengs for å fungere på praktisk talt ethvert instrument i enhver sjanger og stil. En jevn og gjennomsiktig karakter blir møtt med allsidige kontroller som består av et bredt spekter av forhold og gjenopprettingsparametere for å skreddersy til praktisk talt enhver lydkilde i prosjektene dine. Designet for å være den eneste plugin-modulen for studiokompressor du noen gang vil trenge, smelter musikaliteten til Fat Class Comp Plug-in sømløst med sporet ditt. Enten det er en solopianoforestilling, delikat kvinnelig hovedvokal, svevende forvrengt elektrisk gitar eller et dunkende trommesett, kan du nyte presis komprimering med karakter.
Fat Vintage 3 EQ dekker hele spekteret og er delt inn i tre seksjoner. En lavhylle som varierer mellom 35-220Hz gir kraft og energi til svake og anemiske spor eller kan brukes til å temme uønsket rumling fra mikrofonene dine i rommet. Den viktigste delen av signalet ditt, mellomtonen har en semi-parametrisk design med fem-trinns frekvensvalg fra 03,5 til 7,2 kHz og inkluderer en ekstra Hi Q-funksjon for å stramme Q-faktoren. Vintage 3 er ideell for kompliserte mellomtoneinstrumenter som vokal og elektrisk gitar, og lar deg finne musikaliteten til dine melodiske instrumenter. Vintage 3 legger til lysstyrke og artikulasjon og har en høyhylle som strekker seg fra 10 - 16kHz, ideell for detaljerte fioliner og kvinnelige hovedvokaler. Dette er sammenkoblet med et lavpassfilter som varierer ned til 5kHz for effektivt å eliminere enhver uønsket sibilanse fra å øke høyfrekvensbåndet.
Mellomområdet spenner over det største området av frekvensresponsen din, og er uten tvil det viktigste aspektet ved ethvert instrument eller miks. Det er her musikaliteten ligger, som former den generelle tonen og karakteren som vil forme hvordan du hører sporet ditt. Tube Mid EQ Plug-in spesialiserer seg her, slik at du kan skreddersy mellomtoneresponsen til instrumentet eller miksen, forbli musikalsk uansett hvor mye demping eller boost du bruker. Samspillet mellom gain boost eller demping og width dial skaper en unik opplevelse som du rett og slett ikke får fra presise digitale EQ-plugins. Varmen og jevnheten er fremtredende, og hjelper til med å temme harde høye frekvenser i forvrengte gitarer, vokaler eller til og med cymbaler, eller til å fjerne tøffe og overveldende mellomtoner fra trommeskjell, synthesizere eller akustiske gitarer.
En vanlig kompressor-type, Fat Tube P1B Compressor Plug-in fanger det krevende soniske avtrykket og karakteren fra maskinvaremotstykket og destillerer det ned til plug-in-format. Den optiske kompressoren er en bærebjelke i bransjen, og tilbyr en unik respons og tonalitet sammenlignet med andre kompressorer. Designet slik at inngangssignalet korrelerer direkte med output, er P1B-kompressoren kildeavhengig med inngangsfrekvensen som påvirker reaksjonen og tonaliteten til komprimeringen. Denne designen legger inn en mengde ikke-linearitet for å skape ikke-standardiserte resultater, og skaper en unik opplevelse for hvert instrument og miks du kjører gjennom PreSonus Tube P1B.
Fat FC670 dateres så langt tilbake som på 1950-tallet, og er en nøyaktig gjenskaping av en vintage maskinvarekompressor/begrenser som ofte omtales som den "holy grail" for outboard studioutstyr. Består av et tilbaketrukket grensesnitt som bare inkluderer de grunnleggende nødvendighetene, uansett hvordan du stiller inn signature -kompressoren, vil du nyte gjennomsiktig komprimering med den karakteristiske analoge varmen du får fra maskinvareutstyr. Mens Attack/Release-kontroller ikke er til stede, bruker FC670 en enkelt tidskonstant-kontroll. Selv om det kanskje bare er seks innstillinger å velge mellom, er FC670 mye mer fleksibel enn det du ser. Denne kontrollen påvirker utgivelsestiden for komprimeringen din, fra 0,3 s til 25 s mellom trinn 1-6. Trinn 5 og 6 er programavhengige og har automatiske funksjoner som endres dynamisk med inndatakildematerialet, og gir rask gjenoppretting for kortvarige topper og lang restitusjon når programnivået forblir høyt.
Full av karakter og liv, Fat Brit Comp Plug-in er den perfekte løsningen for mix-bus (2-bus) prosessering. Kompressoren i VCA-stil har en unik funksjon som andre kompressorer rett og slett ikke kan oppnå. Passende navngitte "lim"-innstillinger i musikk-lydmiljøer, er Fat Brit Comp-plugin-modulen i britisk stil den perfekte oppskriften for å skape samhørighet i sporene dine, og eliminere enhver usammenheng mellom instrumentene i miksen. Perfekt for mikser med mange lag av forskjellige instrumenter, som hver opptar en annen sonisk plass eller for sparsomme instrumenter for å redusere separasjonen mellom instrumenter, å lage en limt miks med Fat Brit Comp vil gi produksjonene dine den stabiliteten og den profesjonelle kanten du trenger.
Fat Alpine EQ bygger på grunnlaget for vintage maskinvare-EQ-er, og henter inspirasjon fra trebånds-EQ-er i 60-tallsstil. Fat Alpine EQ Plug-in blandes sømløst med den originale lyden og er ideell for å skjære ut lydsporet ditt for å skape plass i miksen din. Hvert bånd har et bredt frekvensområde, slik at du kan finpusse spesifikke problemfrekvenser eller musikalsk innhold for å øke eller kutte etter behov for å passe inn i miksen din. Fat Alpine EQ Plug-in, som strekker seg fra 50Hz til 15kHz, sikrer at du kan lage praktisk talt ethvert instrument i miksen din med forbløffende nøyaktighet, enten det er low-end tunge basstrommer og bassgitar til artikulert og detaljert bratsj eller hovedvokal. Med +/-12dB forsterkning per bånd, får du massevis av muligheter til å forme lyden din musikalsk, uten å trenge mer forsterkning per kanal for å øke eller dempe.
Solar 69 EQ-plugin-modulen leveres i et strømlinjeformet grensesnitt og er en autentisk kopi av en vintage britisk maskinvare-EQ, som gir en silkemyk respons som egner seg til et myriad av instrumenter. Solar 69 presenteres på en tre-bånds måte, og har en multifunksjonell basskontroll, som fungerer som både en fire-trinns frekvensvelger og et fem-trinns høypassfilter sentrert ved 50Hz. Opptil +/-15dB forsterkning for low-end er nok til å skille ut uønsket rumling i trommeromsmikrofoner for å holde signalet rent eller for å legge til kraft og punch til basstrommer. Et mellomtonebånd tilbyr eight frekvenstrinn fra 700Hz til 6kHz. Dette brede frekvensområdet er ideelt for å jobbe med kompliserte instrumenter med overtoner som en forvrengt elektrisk gitar eller til og med den menneskelige stemmen, noe som sikrer at du kan finpusse et spesifikt frekvensområde for å få den beste lyden fra fremføringen din. Opptil +/-15dB forsterkning er på trykk her sammen med en Peak/Through-bryter, som lar deg endre responsen til mellomtonebåndet ditt. Perfekt for å legge til luft og lysstyrke uten sibilans, det øvre frekvensbåndet er festet til 10kHz.