Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
Sound Particles 4 FX Bundle er den ultimate plugin-pakken fra Sound Particles med fire banebrytende effekter som består av: Doppler, Air, Energy Panner og Brightness Panner.
Merk: Dette produktet kommer i form av en digital nedlastingskode som sendes til din e-post for aktivering.
#800 8162# ##pdf 3#8162Produktreferanse: 220244
Et bredt utvalg av kontroller lar deg justere og redigere source audio for å passe dine behov. Dette inkluderer kildehastighet, avstandsdemping, mikrofonavstand og tid til topp. Du kan også velge mellom et bredt utvalg av mikrofontyper og oppslukende lydformater, inkludert mono (omni, Nyre, åttefigur), stereo (MS, XY, ORTF, Blumlein, AB), 5.1, 7.1, 9.1 Dolby Atmos seng , eller Ambisonics (opptil 3. orden).
En av de mest banebrytende funksjonene til Doppler er Distance EQ som gjenskaper frekvensresponsen du vil få fra luftdemping. Du kan også spesifisere hvordan avstanden måles med tre virkelige enheter å velge mellom, inkludert fot, meter, mph og km/t. Den fanger opp egenskapene til lyd som passerer forbi med den største nøyaktighet og oppmerksomhet på detaljer. Når lyd sendes gjennom luften på avstand, påvirker det tonehøyden, nivået og tonaliteten til lyden, som er det Doppler gjenskaper med utrolig realisme.
Få det perfekte stereobildet hver gang. Med Doppler kan du stille inn tiden der du vil ha toppen av Doppler. Når spesifisert, vil Doppler automatisk synkronisere alle de andre parameterne for å få perfekt synkronisering med bildet. Ikke bare det, men du kan bruke en ekstern kontrolloverflate til å redigere pluginens parametere for dyp integrasjon.
Subtile detaljer er det som skiller det gode fra det store. Med Air kan du finpusse detaljene for å sette prosjektet ditt over resten. Objekter i nærheten høres ikke det samme ut som fjerne objekter. Skap avstand og rom mellom lydkilder, enten det er et objekt eller dialog med Air for å forbedre realismen i opptakene dine uten å måtte ta en scene på nytt igjen.
I verden av TV- og filmoverdubbing er en konstant utfordring å sette studioinnspilte vokaler på samme plass som den fysiske skuespilleren og gjøre den troverdig. Denne prosessen med Automated Dialogue Replacement (ADR) skaper en fordypningsbarriere der publikum ikke vil kunne koble seg til karakterenes dialog hvis de ikke synes det høres naturlig ut. Air hjelper deg med å oppnå en utrolig naturlig avstand, slik at du kan plassere lyden din på et overbevisende sted for å øke publikumsfølelsen.
Air kommer lastet med et vell av ferdiglagde simulerte rom, inkludert Antarktis og Death Valley, og tilbyr også muligheten til å simulere din egen ønskede plass ved å justere parametrene ombord. Uansett om scene din er i ørkenen, skogen eller innendørs, vil du kunne skape et harmonisk forhold på skjermen til lyd for alle seerne.
Gjelder for omtrent alle lydfunksjoner, Air er også et ekstremt nyttig verktøy for studiomusikere, ingeniører og miksere. Ideell for å justere lysstyrken til instrumenter, busser eller til og med fulle mikser uten å påvirke klangen og tonen til kilden. Når du mikser, må du skape plass for hvert instrument å okkupere mens det høres sammenhengende og limt sammen. Ved å bruke Air for å lage en subtil diskant-roll-off med en myk helling, vil instrumentene passe sømløst sammen for å unngå å høres for lyst eller hardt ut. Ettersom Air er optimert for ytelse, vil plug-and-play-naturen til plug-in raskt etablere seg som din favoritt i studioet.
Et ofte undervurdert aspekt av den kreative prosessen, panorering av instrumentene dine kan ha en dyp innvirkning på energien og bevegelsen til sporene dine. Energy Panner tilbyr en unik løsning for å plassere sporene dine over stereofeltet basert på intensiteten til hvert spor. Ved å bruke proprietære analysealgoritmer, bestemmer Energy Panner intensiteten til lyden din og lar deg flytte dem fra stereo, Dolby Atmos, 7.1 eller til og med binaurale utganger. Tenk deg å flytte trommene dine på beatet, panorere staccato-synthene dine til angrepet eller til og med spre vokalen din på den myke halen av tonen, og dette er hva Energy Panner kan gjøre for deg.
Med to driftsmoduser gir Energy Panner full kontroll over den dynamiske bevegelsen din i miksen. Panoreringsmodus fungerer omtrent som en tradisjonell panorering, og lar deg flytte lydkilden fra ett punkt til et annet. Dette er et brukerdefinert punkt-til-punkt-system hvor du kan velge å flytte de tunge trommene dine en fra punkt i stereofeltet til den neste for å lage en bevegelig trommesløyfe som tilfører interesse og spenning til elektroniske musikkproduksjoner.
Alternativt tilbyr Sliding Mode en mer nyansert tilnærming, der du kan lage en bane helt til designet ditt. Når lyden når en bestemt terskelverdi, vil lydkilden bevege seg, men ikke gå tilbake til startpunktet når den er fullført. I stedet vil lydkilden fryse i den posisjonen til lyden overskrider terskelen igjen.
For et så kraftig og fleksibelt verktøy er det nødvendig med et elegant og innovativt grensesnitt. Presentert via en enkelt kontroller på skjermen med passende navn "The Dome", er grensesnittet til Energy Panner designet for å være brukervennlig rett ut av esken, og gir alt du trenger for å gjøre justeringer på én skjerm. Å trekke ut alle mulige parametere og veier for lyddesign i Energy Panner gjøres på én skjerm, og sparer tid ved å eliminere behovet for kjedelig og tidkrevende menydykking. Ved å bruke et enkelt dra-og-slipp-design kan du tilpasse panoreringsparametrene i The Dome for hånd for å trekke inn dine tilpassede endringer.
De omkringliggende parameterne rommer de fleksible lyddesignalternativene som Energy Panner har å tilby, uten å være altfor komplisert. En enkel toveisbryter over The Dome endrer driftsmodus som vil tilsvare en fargeendring, mens brytere til venstre vil justere de forskjellige bevegelsestypene som er tilgjengelige.
Å ta et grunnleggende prinsipp som panorering og transformere det til noe unikt og kreativt er alltid en vanskelig oppgave. Brightness Panner tilbyr et unikt inntrykk av panorering gjennom de proprietære frekvensanalysealgoritmene, noe som resulterer i at lydene dine plasseres over stereofeltet for ekstra spenning og bevegelse. Brightness Panner presenterer to forskjellige moduser, panorering og skyvning, og leverer et bredt spekter av funksjoner for å endre hvordan panoreringen din fungerer.
I panoreringsmodus lar brukergrensesnittet deg spre lyden din over hele spekteret ende-til-ende, hvor lyden vil bevege seg fra ett punkt til det neste. I skyvemodus, men når lydsignalet ditt er innenfor frekvens- eller tonehøydeområdet, beveger lyden seg basert på din brukerdefinerte bane. Med denne muligheten kan du lage en bane der lyden ikke beveger seg til startposisjonen når lyden stoppes, og derfor fryser posisjonen til lyden starter igjen. Dette er en ekstremt effektiv måte å skape spennende bevegelser og rom i miksen din for ekstra fordypning for lytterne.
Brightness Panner bruker tre analysatormoduser for å tilby fleksibel bevegelse for et bredt spekter av innganger. Kontroller panoreringen av lyden din basert på lysstyrke, tonehøyde eller til og med MIDI-signaler for å skape et større utvalg av baner. Hver modus bruker den innebygde frekvensanalysen av inngangskilden for å distribuere lydene rundt deg i det valgte spectral .
Lysstyrkemodusen er hovedfunksjonen til Brightness Panner. Ved å bruke intelligente spectral tyngdepunktsberegninger ombord blir frekvensinnholdet til lydkilden din analysert og satt til dine brukerdefinerte parametere. For eksempel, jo høyere tyngdepunkt en lyd har, desto nærmere vil lydkilden være endepunktet du har satt i domen.