Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
Den Eventide Tverb Reverb Plugin er utviklet i samarbeid med legendariske produsent, tekniker og musiker Tony Visconti. Inspirert av den ikoniske lyd av David Bowies tolvte studioalbum Heros, under et møte menneskelige studioer i NYC med Visconti og Eventide's Adrienne Humblet, Joe Waltz og Tony Agnello, den Eventide team lyttet som Visconti forklarte hvor kraftig et instrument Bowies stemme var og hvordan han klarte å utnytte denne kraften ved å bruke ulike mikrofonen teknikker. Basert på det samme mikrofonen oppsettet Visconti opprettet i Meistersaal integrerer Tverb plugin tre helt uavhengig frodige reverb med komprimering og valgbar polar mønstre på mikrofonen 1 og justerbar porter på begge mikrofoner 2 og 3. Dette skaper et perfekt utgangspunkt mens de ekstra funksjonene og bruken av stereo mikrofoner forsterke effekten mens en rekke lydbilder. I tillegg DAW automatisering kan brukes til å programmere mikrofon plassering og avstand i sanntid til tilbyr en rekke naturlige lyder akustisk miljøer.
Produktreferanse: 71900
August 1977, produsert Visconti David Bowies klassiske sporet Heros i Berlins Hansa Studios i skyggen av Berlinmuren. Sangen ble innspilt unntatt avgjørende vokalsporet. Med bare ett spor igjen for vokal hadde Visconti en idé. Visste kraft av Bowies stemme, i tillegg til å være imponert med de rike stemningen i Meistersaal, oppfunnet Visconti en fantastisk opptak teknikk. Sette opp tre mikrofoner i hallen, ble først brukt for Bowie synge direkte inn i en andre ble deretter plassert rundt 15ft unna og den tredje lengre bak i hallen. Visconti deretter plassert portene på andre og tredje mikrofonene som ble satt til å åpne som Bowie sang høyere og høyere.
'' En av utfordringene med å utvikle Tverb var å utforme reverb som fanget de rike stemningen i Meistersaal og likevel var effektive, sikre at plugg ville løpe innfødt uten å belaste den DAW CPU. Kjører tre uavhengige reverb, de to andre mikrofonene kan overbevisende plasseres hvor som helst i hall.''- Eventide's Tony Agnello.
'' Jeg har plugins som emulere rom men dette konseptet, har satt opp alt på én side, jeg trodde det var mulig. Tre mikrofonene er riktige, rommet er riktig, og nå som det er i stereo, du faktisk hører noe som jeg aldri fikk rundt for å gjøre da jeg var i Berlin. Det er bare flott.''- Tony Visconti.
Vi bruker våre egne og tredjeparts cookies for å tilby nettsidefunksjonalitet som lar deg få den beste opplevelsen når du surfer og handler på nettstedet vårt. Vi bruker også cookies for å analysere trafikken på nettsiden for å tilpasse innhold og annonser du ser, samt gi sosiale medie-funksjoner. Våre retningslinjer for cookies gir full informasjon om alle cookies vi bruker og forklarer hvordan du kan endre og oppdatere cookies-innstillingene dine.